SIMON FUJIWARA THE BOY WHO CRIED WOLF September 29, 7.30pm, September 30, 7.30pm & October 1, 7.30pm Hebbel am Uffer - HAU 1 Stresemannstr. 29 10963 Berlin Box Office Open Daily 12.00-7.00pm Telephone: +49 (0)30 259004 13 http://www.hebbel-am-ufer.de/ ENGLISH PRESS RELEASE Simon Fujiwara's own biography provides the basis for his performances and installations. In closely-woven narrative dramas about personal relationships, families, politics and history, Fujiwara continually takes on new roles as an archaeologist, architect, director and erotic novelist. For the first time, he presents "The Boy Who Cried Wolf," three of his performances as one grand narrative in three acts. "The Mirror Stage" is an autobiographical piece, reconstructing Fujiwara's first confrontation with a work of Modern Art, which led to him becoming an artist himself. "Welcome to the Hotel Munber" focuses on Fujiwara's family history. His parents ran a hotel and bar in southern Spain during the Franco regimes in 1970s. Within this scenario, Fujiwara constructs an erotic story of repression and liberation, framed by the story of his own writer's block. In "The Personal Effects of Theo Grünberg," he searches for the person whose library of nearly 1000 books, lyric diaries, records, newspaper clippings and postcards he buys at a flea market. Attempting to reconstruct the man's life story from his belongings, Fujiwara goes on a journey which soon takes him into a labyrinth of reflections, dead ends and false leads – right around the world, from the Stasi headquarters in Berlin to the depths of the Amazon jungle. Fujiwara increasingly comes under the spell of Theodor Grünberg, the man of the 20th century. "The Boy Who Cried Wolf" is commissioned by Performa 11, New York, SFMoMA and HAU Berlin. DEUTSCHER PRESSETEXT Simon Fujiwara thematisiert in Performances und Installationen seine eigene Biografie. In dichtgewebten erzählerischen Dramen über persönliche Beziehungen, Familienverhältnisse, Politik und Geschichte schlüpft Fujiwara in immer neue Rollen als Archäologe, Architekt, Regisseur oder erotischer Schriftsteller. Erstmalig zeigt er mit "The Boy Who Cried Wolf" drei seiner Performances als eine große Erzählung in drei Akten auf einer Theaterbühne. "The Mirror Stage" ist ein autobiografisches Stück, welches Fujiwaras erste Begegnung mit einem modernen Kunstwerk rekonstruiert, einer Begegnung, die dazu führte, dass er selbst Künstler wurde. "Welcome to the Hotel Munber" rückt Fujiwaras Familiengeschichte in den Mittelpunkt. Während des Franco Regimes in den 1970ern leiteten seine Eltern ein Hotel und eine Bar in Südspanien. In diesem Szenario konstruiert Fujiwara eine erotische Erzählung von Unterdrückung und Befreiung, gerahmt von der Geschichte seiner eigenen Schreibblockade. In "The Personal Effects of Theo Grünberg" begibt er sich auf die Suche nach einer Person, deren Bibliothek mit fast 1000 Bänden sowie lyrischen Tagebüchern, Schallplatten, Zeitungsausschnitten und Postkarten er auf einem Flohmarkt erwirbt. Bei dem Versuch, aus den vorgefundenen Bruchstücken die Lebensgeschichte des Mannes zu rekonstruieren, begibt sich Fujiwara auf eine Reise, die ihn schon bald in ein Labyrinth der Spiegelungen, Sackgassen und Irrwege führt; um die ganze Welt, vom Stasi-Hauptquartier in Berlin bis in die Tiefen der Regenwälder des Amazonas. So gerät Fujiwara zunehmend in den Bann von Theodor Grünberg, dem Mann des 20. Jahrhunderts. "The Boy Who Cried Wolf" ist eine Auftragsarbeit von Performa New York, SFMoMA und HAU Berlin. |
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